Як правильно підібрати та встановити електронабір на велосипед
Як вибрати електронабір на велосипед?
Багато велосипедів можна трансформувати в електровелосипеди за допомогою спеціального електронабору. Цей набір зазвичай включає мотор-колесо, акумулятор, контролер, ручку газу та, можливо, додаткові компоненти, такі як датчик педалювання, РК-дисплей та гальмівні датчики.
У цій статті ми надаємо детальну інформацію про процес модифікації звичайного велосипеда на електровелосипед з використанням електронабору. Ви дізнаєтеся про різні способи модифікації, їх плюси і мінуси. Також ви можете зв'язатися з нашими фахівцями для отримання професійної консультації та допомоги у виборі відповідного електронабору.
Розміщення мотор-колеса: переднє чи заднє?
Вибір місця встановлення двигуна залежить від характеристик велосипеда:
- За наявності планетарної втулки та встановлення двигуна ззаду, втулка буде видалена.
- Якщо на велосипеді ножне заднє гальмо, установка заднього мотор-колеса не рекомендується, оскільки це позбавить велосипед гальмівної системи.
- Якщо велосипед оснащений тріскачкою або касетою та ободними або дисковими гальмами, обмежень на встановлення заднього двигуна немає.
Установка мотор-колеса позаду ідеально підходить для досягнення максимальної тяги та стійкості, особливо при використанні потужних моторів.
З іншого боку, передній двигун перетворює велосипед на повнопривідний, але може погіршити керованість, особливо при збільшенні ваги і потужності двигуна. Для потужних передніх мотор-колес потрібні якісні вилки і часто підсилювачі дропаутів. Рекомендується встановлювати на переднє колесо двигуни потужністю не більше 350 Вт. Також встановлення та обслуговування переднього мотор-колеса зазвичай простіше, ніж заднього.
Особливості установки двигуна на переднє колесо
Бюджетні велосипеди, вартістю до 7000 грн, зазвичай оснащені базовими передніми вилками, які не відрізняються високою якістю та міцністю. Важливо знати, що навіть середньобюджетні та дорогі виделки, вартістю від 5000 грн, також не підходять для потужних моторів через їхню легку конструкцію. Рекомендується встановлювати передні колеса з двигунами потужністю не більше 350 Вт.
Перед покупкою переднього мотор-колеса важливо ретельно перевірити вилку на:
- Наявність тріщин.
- Товщину та якість дропаутів.
- Діаметр місця осі - 10 мм.
- Відстань між дропаутами – 100 мм.
Визначити відповідний розмір мотор-колеса без примірки може бути складно. У разі сумнівів у міцності вилки або неможливості самостійно оцінити її стан, рекомендується проконсультуватися з експертами, надіславши фото вилки. Установка підсилювача дропаутів рекомендується для редукторних мотор-колес потужністю 500 Вт і більше.
Особливості установки двигуна на заднє колесо
Задні місця рами зазвичай більш міцні в порівнянні з вилками, так як призначені для витримування великих навантажень. У них можна встановлювати редукторні мотор-колеса до 500 Вт.
Перед покупкою заднього мотор-колеса необхідно перевірити дропаути рами на:
- Наявність тріщин.
- Товщину, глибину та якість дропаутів.
- Діаметр місця осі - 10 мм.
- Відстань між дропаутами – 135-145 мм.
Якщо на велосипеді встановлена тріскачка або касета та ободні або дискові гальма, то обмежень на встановлення заднього двигуна не існує.
Вплив діаметра колеса на характеристики електровелосипеда
Діаметр колеса безпосередньо впливає на характеристики велосипеда: менші колеса забезпечують меншу швидкість, але більшу тягу, що робить їх ідеальними для маневреності та підйомів. Колеса більшого розміру, в діапазоні 26-29 дюймів, дозволяють розвивати вищі швидкості та підходять для швидкої їзди. У той час як колеса меншого розміру, близько 20-24 дюймів, краще для тих, хто шукає кращу тягу та керованість на малих швидкостях.
Вибір обода для мотор-колеса
При виборі обода для мотор-колеса враховуються не тільки розміри, а й висота профілю обода. Це впливає на довжину потрібних спиць, які можуть відрізнятися залежно від розміру двигуна. Спеціалізовані виробники часто пропонують послуги з нарізування та накочування спиць на замовлення, що дозволяє використовувати подвійні алюмінієві обода з мотор-колесами різної потужності. Більшість моторів призначені для ободів з 36 отворами для спиць. У разі нестандартного ободу або невпевненості в сумісності рекомендується звертатися до фахівців із фотографією обода для визначення його придатності.
Вплив конструкції рами велосипеда
Форма рами велосипеда впливає на можливість встановлення акумулятора та контролера. Стандартні трикутні рами дозволяють розміщувати акумулятори всередині трикутника рами, що забезпечує зручність використання та естетичний вигляд. Однак вартість таких акумуляторів у корпусах зазвичай вища. У випадках, коли контролер не поміщається в корпус разом з акумулятором, потрібен додатковий корпус для встановлення. Альтернативою є розміщення акумулятора та контролера у спеціальній велосипедній сумці, хоча це може призвести до певних незручностей та ризиків, пов'язаних з мобільністю батареї та можливим нагріванням.
Для нестандартних велосипедів або рам з незвичайною конструкцією доцільно проконсультуватися з фахівцями, надавши фотографії велосипеда для визначення найкращого способу встановлення обладнання.
Вибір контролера для електровелосипеда
При виборі контролера для мотор-колеса найкраще віддати перевагу тому, що вже входить до комплекту електронабору. Зазвичай, максимальний струм таких контролерів на 50% вищий за номінальну потужність мотора, що дозволяє повністю використовувати його потенціал. При виборі мотор-колеса окремо від набору важливо враховувати його характеристики і не використовувати контролери з надмірною потужністю. Також важливо, щоб напруга контролера відповідала напруги двигуна. Вибір потужнішого контролера може збільшити продуктивність двигуна, але також підвищує ризик перегріву та зносу його компонентів.
Вибір системи керування для електровелосипеда
Існують два основні способи керування електровелосипедом:
- Керування за допомогою ручки газу: Цей метод керування аналогічний скутеру, де ручка або важіль на кермі регулює швидкість і тягу. Це зручний спосіб керування, який не вимагає педалювання та підтримується більшістю контролерів.
- Система допомоги педалювання (PAS): Ця система активує електромотор при педалюванні завдяки спеціальному датчику. Для роботи PAS необхідний контролер, який підтримує цю систему, а також дисплей LCD для налаштування рівня допомоги та швидкості.
Вибір одного з цих способів керування залежить від переваг велосипедиста та умов експлуатації електровелосипеда.
Органи керування електровелосипедом та їх розміщення
Органи керування електровелосипедами можуть бути різних типів: деякі комплектації включають тільки ручку газу з індикатором заряду, інші оснащені ручкою газу, LCD дисплеєм та датчиком PAS.
Базова комплектація: Вмикає ручку газу з індикатором заряду та кнопкою живлення. Цей варіант ідеальний для тих, хто вважає за краще менше педалювати. У деяких моделях можливе підключення круїз-контролю.
Просунуті системи: Обладнані LCD дисплеєм та PAS датчиком, що відображають інформацію про швидкість, напругу акумулятора, пройдену відстань та інші дані. Ці системи дозволяють:
- Регулювати потужність двигуна.
- Обмежувати швидкість.
- Вибирати режим роботи помічника.
- Включати круїз-контроль та пішохідні режими.
- Відображати інформацію про споживану потужність.
- Діагностувати проблеми.
- Вмикати фару.
Також можна додати гальмівні ручки або датчики з вимикачами електроустаткування.
Вибір електронабору: Важливо враховувати розміщення елементів на кермі велосипеда для комфортного керування.
Яку ємність акумулятора ставити на велосипед
Вибір правильного акумулятора є критичним для досягнення оптимальної продуктивності електровелосипеда. Для потужних систем на 500 Ватів мінімально рекомендована ємність акумулятора становить 12 Ач. Для фетбайків та моторів підвищеної потужності необхідний акумулятор ємністю щонайменше 15 Ач. Для систем потужністю 350 Ватт та менше підійде будь-яка батарея з асортименту.
Як розрахувати потужність акумулятора перед
У середньому, 1 Ач акумулятора забезпечує від 3 до 5 км пробігу під час використання ручки газу. При активному педалюванні, особливо з використанням PAS, пробіг може збільшитись до 8-10 км. Агресивне водіння, їзда по пересіченій місцевості та максимальне використання потужності скорочують запас ходу акумулятора через підвищене енергоспоживання.
Переваги літій-іонних акумуляторів
Літій-іонні акумулятори, термін служби яких досягає 4-5 років, є оптимальним вибором для електровелосипедів. Вони відрізняються низькою вагою та гнучкістю у розміщенні на велосипеді. Інтегрована плата управління BMS забезпечує захист від короткого замикання та контролює заряд кожного осередку. Ці акумулятори працюють у діапазоні температур від -20 до +40 °C, досягаючи максимальної ємності при +25 °C. У холодну погоду ємність акумуляторів знижується, але навіть при -10 °C вони зберігають близько 70% своєї ємності.
Укладання та кульмінація
Електровелосипед є вигідним варіантом транспорту завдяки своїй економії, маневреності та компактним розмірам. Подорож на відстань у 100 км на такому велосипеді обійдеться вам лише у кілька гривень, що робить його чудовою альтернативою громадському транспорту та порятунком від міських пробок.
Вибір та встановлення комплектуючих для електровелосипеда, адаптованих до ваших індивідуальних потреб, гарантує задоволення ваших вимог. Пам'ятайте, що ніхто не знає ваші уподобання краще за вас. Як фахівці в цій галузі, ми прагнемо надати вам всю необхідну інформацію про різні комплектуючі, щоб допомогти зробити свідомий вибір. На нашому сайті ви знайдете детальний опис та порівняння різних наборів для електровелосипедів. Якщо у вас виникнуть запитання чи пропозиції щодо змісту статті, не соромтеся звертатися до нас за додатковою інформацією.
Головне, що катання на електровелосипеді приносить справжнє задоволення. Спробуйте його, і ви самі переконаєтесь у цьому!